Zebra Technologies CZ s.r.o.

Zebra Technologies, působící v České republice pod názvem Symbol Technologies Czech Republic, s.r.o., navazuje na bohatou historii společnosti Motorola, která svou pražskou kancelář založila již roku 1992. V roce 1993 otevřela Motorola v Rožnově pod Radhoštěm první vývojové centrum pro integrované obvody, které později v roce 2004 odkoupila společnost Freescale Polovodiče Česká republika. Od roku 1995 působila v České republice pod názvem Motorola s.r.o., od roku 2011 poté název změnila na Motorola Solutions CZ, s.r.o. V roce 2014 došlo k důležité akvizici, kdy společnost Zebra Technologies odkoupila od Motoroly část firmy, zaměřující se na zákazníky z podnikatelského sektoru. A to včetně české právní entity s názvem Symbol Technologies Czech Republic, s.r.o., která je nyní nově od konce října 2014 součástí Zebra Technologies.

Zebra Technologies poskytuje zaměstnání takřka 350 lidem, z nichž část patří do obchodního týmu sídlícího v pražské kanceláři firmy a většina pracuje v rámci Centra sdílených služeb umístěného v Brně.

Strukturu brněnského Centra sdílených služeb můžeme rozdělit do základních oddělení, která operují v rámci Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA):

  • Zákaznické centrum
    • Zákaznická podpora
    • Oddělení servisních smluv
    • Oddělení zpracování objednávek
  • Centrum sdílených finančních služeb
    • Hlavní kniha
    • Oddělení faktur přijatých
    • Oddělení faktur vydaných

Oddělení zákaznické podpory poskytuje zákazníkům technickou i netechnickou podporu. Je zákazníkům k dispozici 11 hodin denně od pondělí do pátku, přičemž nabízí možnost komunikace v 10 jazycích.

Netechnická podpora spočívá zejména v telefonické a emailové komunikaci týkající se dotazů spojených s opravárenským servisem, platbami za opravy, záručními opravami, logistikou a správou internetového portálu na zpracování elektronických objednávek oprav.

Technická podpora má za úkol řešení zákaznických dotazů technického charakteru, které se týkají tří hlavních produktových skupin – mobilní počítače, bezdrátové technologie, čtečky čárkových kódů. V případě potřeby jsou pracovníci zákaznického centra vysíláni přímo k zákazníkovi, aby našli řešení šité na míru v konkrétních podmínkách u zákazníka.

V Oddělení servisních smluv jsou hlavní náplní práce činnosti, které zahrnují přímý (telefonický a emailový) kontakt se zákazníky ohledně záruční a pozáruční doby, zakládání nových servisních smluv a jejich následnou správu, tedy změny, prodlužování, ukončování a jiné.

Oddělení zpracování objednávek je hlavním kontaktním bodem pro zákazníky, kteří si chtějí objednat hardware nebo software z produktové nabídky firmy. Jednou z klíčových odpovědností administrátorů objednávek je poskytovat komplexní informace nejen zákazníkům, ale i obchodním zástupcům, a tím pomáhat pěstovat dobré vztahy s obchodními partnery a podporovat prodej. Kromě zpracovávání objednávek je toto oddělení odpovědné za správu zákaznických účtů, vystavování půjček na zboží, vratek, kreditů a nových faktur a školení zákazníků na systém, který jim umožňuje zadávat objednávky elektronicky.

Účetní oddělení v rámci Centra sdílených finančních služeb zajišťuje účetnictví celkem 20 společností ve 12 zemích. Mezi hlavní úkoly tohoto oddělení patří kompletní měsíční závěrka dle harmonogramu a pravidel na inventuru účtů rozvahy.

Hlavní odpovědností Oddělení faktur přijatých je zpracování faktur od dodavatelů a vnitropodnikových faktur.

Oddělení faktur vydaných vystavuje faktury za provedené opravy, upomíná zákazníky v případě nezaplacených faktur po splatnosti a kontroluje limit obchodního úvěru u jednotlivých zákazníků.

K dalším oddělením, která jsou také součástí Centra Sdílených služeb, patří například kontaktní centrum pro potenciální obchodní partnery nebo oddělení kvality a další podpůrná oddělení.

Zebra Technologies CZ s.r.o.

Kolejní 2971/1
61200 Brno

+420 533 336 060 www.zebra.com